Veel gestelde vragen/ FAQ

 Levering

-          De verwachte levertijd is al gepasseerd maar ik heb mijn goederen nog niet. Wat nu?

De verwachte levertijd voor een bestelling is tussen de 3-5 werkdagen na ontvangst van de betaling. Feestdagen en vakanties (vb Kerstperiode) kunnen deze levertijd vertragen. Bij een bestelling van gepersonaliseerde artikelen is de levertijd echter 6-10 weken.
Indien u een levering verwacht en meer informatie wilt. Kunt u ons altijd contacteren voor meer informatie.

-          Hoe kan ik de status van mij bestelling opvolgen?

Bij gebruik van pakjesdienst zoals DHL kunt u via hen de bestelling opvolgen.

 -          Wat als mijn bestelling niet volledig is ?

Voor artikelen waarvan het gewicht over 31 kg is, gebruiken we een gespecialiseerde meubeldienst. Dit kan leiden tot het opsplitsen van de bestelling. Gepersonaliseerde artikelen duren ook veel langer om te produceren, indien deze besteld is met andere artikelen die wel in stock zijn, zal de bestelling opgesplitst zijn. Indien u de volledige bestelling wenst te ontvangen in 1 levering is het best om ons te contacteren.
Indien er een artikel ontbreekt is het aangeraden om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan onderzoeken waar uw pakketje of artikel zich bevind.

-          Wat als ik niet thuis ben en het pakket wordt aangeboden?

Onze pakjesdienst zal uw buren contacteren of de volgende dag opnieuw langskomen. Bij bestelling van een gepersonaliseerd artikel zullen we u contacteren om een duidelijker tijdschema in te kunnen schatten.

 -          Kan ik ook een ander leveringsadres kiezen?

U kunt wanneer u uw bestelling afrond zelf een leveringsadres ingeven. Wij zullen het dan naar dit gegeven adres leveren. We raden aan om een contact persoon aan te geven voor ontvangst.

Retour

-          Mijn product is toegekomen maar ik ben niet tevreden van de kleur/afwerking?

U kunt altijd u herroepen op het retours recht 14 werkdagen na ontvangst. Een retour is op kosten van de klant, tenzij het om een beschadiging gaat. U kunt ook altijd langskomen bij de showroom en ons handmatig dit retourneren. Dit in originele verpakking en zonder gebruiksschade. U zult een retour bewijs van ons krijgen. Het is ook belangrijk om te vermelden of u een terug storting, een vervangitem of tegoed wenst.

Gepersonaliseerde items worden nooit teruggenomen.

 -          Mijn product is aangekomen maar de afmetingen komen niet overeen?

Onze producten worden handmatig bewerkt en afgewerkt, er kan altijd een klein verschil zijn in afmeting, of kleur tussen de producten zelf. Alle afmetingen zijn altijd gemeten van het uiterste punt van het artikel. De afmetingen worden als volgt getoond : Breedte x Lengte(of diepte) x Hoogte. Indien u extra afmetingen wenst kunt u ons altijd contacteren.

 -          Wat als mijn bestelling beschadigd is?

Indien er beschadiging optreed is het aangeraden om ons zo snel mogelijk te contacteren en een foto op te sturen met de beschrijving van de beschadiging. Er zal dan ook een retour procedure op gang worden gezet. De kosten van de retour is in dit geval niet voor de klant.

 -          Ik heb een artikel gekocht in korting of aan een lagere prijs dan de huidige en dit geretourneerd. Welke prijs krijg ik teruggestort?

U krijgt altijd de prijs van u artikel terug aan de prijs dat u deze zelf gekocht heeft. Dit zonder de verzendkosten indien deze aanwezig waren.

 
Bestelling wijzigen. 

-          Hoe kan ik een bestelling annuleren?

U neemt dan best contact met ons op. De bestellingen worden vaak de volgende dag verzonden tussen 8u30 & 16u.

-          Hoe kan ik een artikel toevoegen aan mijn bestelling?

In dit geval raden we aan om een aparte bestelling te maken en af te ronden en ons te contacteren binnen de 1-2 werkdagen. Wij zullen dan beide pakketjes samen leveren.

-          Ik heb het verkeerde product gekregen, wat nu?

Indien dit gebeurt neem dan zo snel contact met ons op en hou de bestelbonnummer, de artikel code van het gewenste en de code van het verkeerde product bij de hand zodat wij u sneller kunnen helpen.

 -          Hoe dien ik een klacht in?

U kunt hier best het contact formuleer voor gebruiken of rechtstreeks een e-mail te sturen.

 -          Er ontbreekt een vijs, of onderdeel wat nu?

Neem contact met ons op via het formuleer met een exacte beschrijving van wat er ontbreekt. Wij sturen u dit zo snel mogelijk op.

 -          Ik heb gisteren een bestelling gemaakt, maar nu is de prijs lager. Krijg ik het verschil terug?

Wij doen regelmatig promoties en kortingen. Om de laatste en nieuwste prijs te zien registreert u zich en meld u zich aan. Wij kunnen niet garanderen dat een item al dan niet in of uit promotie gaat. Wij doen geen retroactieve terugbetalingen.

 Producten 

-      Waarom zie ik soms andere prijzen?

Wanneer je je registreert op de site en je aanmeld heb je toegang tot onze promoties en kortingen. Om zeker te zijn dat je altijd de juiste prijs ziet, controleer of je aangemeld bent.

 -      Gisteren stonden er producten online die ik nu niet terugvind, hoe komt dit?

PR-Home wil een snelle levering garanderen, daarom tonen wij enkel producten waarvan wij genoeg stock van hebben. Indien u iets niet terugvind kan u ons altijd contacteren om te weten of dit item nog in stock terugkomt.

 -      Is het mogelijk op persoonlijk een houtafwerking of stofstaal te zien?

Wij sturen geen stalen op, maar u kunt ons altijd bezoeken bij onze showroom. Neem best contact met ons op zodat u zeker bent dat uw product te zien is.

 -      De foto’s zijn niet duidelijk genoeg kan in extra beelden krijgen?

Wij helpen u met heel veel plezier verder en geven u graag extra foto’s indien u dit wenst. Contacteer ons en laat ons weten van welk producten u een detail foto wenst. Wij sturen u dit zo snel mogelijk op. Wij zijn altijd bezig met het toevoegen van nieuwe beelden om uw shopervaring zo aangenaam mogelijk te maken.

 

Betalingen

 -      Is de betaling veilig?

Wij gebruiken Ogone, dit is een veelgebruikte partner bij online betalingen. Al de betalingen verlopen veilig en er worden geen gegevens weergegeven of doorgegeven.

 -      Kan ik een factuur verkrijgen?

U kunt een factuur aanvragen via mail of via het contact formulier. Wij zullen deze met uw bestelling meegeven.

 -      Waarom is mijn betaling mislukt?

Dit is vaak het resultaat van externe factoren. Indien u meermalen een betaling doet en deze blijft mislukken kunt u ons altijd contacteren.

 

Levering

-      Welke verzendkosten wordt er aangerekend?

Bij alle bestellingen onder de 60€ wordt er 6€ aangerekend. Leveringen door meubeldienst is gratis in België maar kan variëren per land. Voor meer informatie contacteer ons.

-      Waar leveren jullie ?

Wij leveren momenteel uitsluitend in de BENELUX en Frankrijk.

 
-      Wat is VIP levering?

Bij het aankopen van meubelen kunt u kiezen voor een VIP levering. Dit houdt in dat de meubeldienst het meubelstuk in uw huis zal leveren en niet enkel aan de deur. Ze zullen ook helpen om deze te installeren indien dit nodig is. Gebruik van liften en heftrucks zijn te regelen door de klant.

 

Showroom

 -      Ik ben naar de showroom geweest maar deze was gesloten, wat nu?

Wij raden aan om altijd eerst een afspraak te maken of eventjes ons te contacteren om zeker te zijn dat wij een voorbeeld product kunnen tonen. Wij zijn ook gesloten elk weekend en officiële feestdag. Over de middag zijn we gesloten tussen 12u-13u30. Tijdens deze middagpauze is er niemand aanwezig die u kan verder helpen. Indien u toch over de middag wenst langs te komen gelieve ons te contacteren